واکنش به اذیت و آزار معلولان یک مرکز توانبخشی 
کد خبر: ۲۸۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 30    -    ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
 اداره کل بهزیستی فارس در خصوص اذیت و آزار معلولان مرکز توانبخشی شهرستان جهرم بیانیه‌ای صادر کرد.
 اداره کل بهزیستی فارس در خصوص اذیت و آزار معلولان مرکز توانبخشی شهرستان جهرم بیانیه‌ای صادر کرد.
 
 
 
در پی انتشار خبری مبنی بر آزار جسمی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در شهرستان جهرم که منجر به جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده است روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس به اطلاع می‌رساند: پس از اولین اطلاع مبنی بر بدرفتاری با توانخواهان در مرکز فاطمه الزهرا جهرم در ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، بازدید سرزده توسط مسئول بازرسی و کارشناس توانبخشی استان در ۲۵ خرداد انجام شد و آثار سوزاندن بر بدن معلولان این مرکز مشاهده نشد و بررسی تصاویر دوربین مداربسته در یک ماه گذشته به بهزیستی شهرستان ابلاغ شد که اهمال در انجام وظایف توسط احدی از مددیاران مرکز مسجل شد.
 
پس از وصول گزارش بهزیستی شهرستان در ۲۹ خرداد ماه، کمیسیون فوق العاده ماده ۲۶ نظارت به ریاست مدیر کل بهزیستی فارس تشکیل شد که موارد شامل صدور اخطار اول، اخراج مددیار خاطی و پیگرد قضایی، گرفتن گواهی سوءپیشینه و سلامت روان کارکنان، اخراج مسئول فنی، بازدید میدانی توسط حوزه تخصصی و بازرسی و حراست ظرف ۱۰ روز مصوب و انجام شد.
 
لازم به ذکر است طی بازدید سرزده توسط مدیرکل و بازرسی و حراست بهزیستی فارس با همراهی فرماندار شهرستان جهرم در ۶ تیر ماه، آرامش بر مرکز حاکم بود. بهزیستی، هرگونه سوزاندن بدن مددجویان این مرکز را تکذیب می‌کند.
ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
1
7
من هم بچه معلول ذهنی دارم که خواه ناخواه وچه بخوام وچه نخوام گذر این بچه به این گونه مراکز خواهد افتاد.آخه مسئولین محترم بهزیستی که تقریبا هیچ کار مفیدی دراین خصوص انجام نمی دید حداقل ذهن وفکر امثال من زو برای بعد از مردن واز این دنیا رفتن به درد نیاورید.
رهبر معظم انقلاب در خصوص بیماران گفتن که نباید اطرافیان بیمازر دغدغه فکری جز بهبود بیمار داشته باشند ولی این مراکز بهزیستی و اماکن نگهداری معلولان ذهنی یک عذاب مسجل برای من پدر ومادر این بچه ها هست.تا کی می خواهید این رویه غلط رو ادامه بدید.
نه من خواستم بچه ام توانخواه ذهنی باشه ونه اون بچه از خدا یک همچین چیزی رو طلب نکرده .شما رو بخدا اگر مسلمونید یک فکری دراین زمینه بکنید.
اگر هم مسلمون نیستید که به جرات می گم وضع این گونه از بیمناران توی اونور آب خیلی بهتر از ما مسلمون هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
0
6
به بدترین وضع دچار شید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
0
این سهام بجهرم ما را بدبخت کرد
اردیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
1
به نظر من رییس کل سازمان بهزیستی کشور باید اخراج میشدن هم چنین مدیرکل بهزیستی فارس-رییس بهزیستی جهرم و اینکه تمام کارکنان آن مرکزبازداشت بازجویی ومجرمیین در دادگاه کیفری به حبس و جزای نقدی محکوم میشدن-
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار